Foglalkozásterv 1. évfolyam

Tehetséggondozó óratervek 1_2. évfolyam

Foglalkozásterv 4. évfolyam

Tehetség szakkör 4. évfolyam

Tehetségfejlesztés a képzőművészetben

Alkotókörünk sikerei

Ebben a tanévben, ezt minden diák, szülő, és mi tanárok is érezzük, munkánk elvégzéséhez nagyon sok akadállyal kellett megküzdenünk. Nem volt ez másként alkotókörünkben sem. Az alkotóház mérete, és a szakkörre jelentkezők hagyományosan magas száma már a kezdetektől nagy kihívások elé állított bennünket, a járvány által megkövetelt szabályok, a távolságtartás megoldása rákényszerített bennünket, hogy bontásban találkozzunk, így a találkozások ritkábbá váltak, a pályázatokra történő felkészülésre kevesebb idő jutott, akárcsak a jó hangulatú megbeszélésekre, amelyek nélkül nem is igazán lehet egy-egy problémára alaposan ráfókuszálni. Aztán jöttek az online oktatási időszakok, amelyek még jobban megnehezítették a munkát (sok pályázatot ki is kellett hagynunk), de leginkább a közös munka hiányzott mindannyiunknak.

Már a kezdetektől úgy éreztem, valószínűleg nem ez lesz a szakkör legsikeresebb éve. Ennek ellenére úgy érzem, sikerült a nehézségek legalább egy részen úrrá lennünk, és idén sem maradtunk eredmények nélkül, köszönhetően a „csapat” áldozatos munkájának, a szakkörösök kreatív hozzáállásának. Öt pályázaton 12 szakkörösünk ért el eredményeket, díjakat. (Két pályázat elbírálása még folyamatban van.)

A pályázatok jelentős részét digitális formában kellett beküldenünk, és a hagyományos díjátadókon sem tudtunk részt venni.

Legfrissebb díjaink az Északdunántúli Vízmű Zrt. „Víz érték” című megyei rajzpályázatához kapcsolódnak, ahol alkotóköröseink kiválóan szerepelve 9 díjat is megszereztek. Korosztályában első díjat érdemelt ki Erős Emili, és Szabó Anna. Különdíjas lett: Ambrus Tamara, Kaluser Alexia, Kovács Liliána, Limpár Sebestyén, Németh Hanna, Plangár Dorina és Tóth Lara. Hagyományos díjátadóra a járványügyi szabályok miatt nem kerülhetett sor, postán érkeztek meg az oklevelek és ajándékok. Vig Attila, iskolánk igazgatója adta át a díjakat a nyerteseknek iskolánk galériájában, ahol az említett pályázat mellett, a Gyermekjóléti Alapítvány, a Gyermek Az Első! Alapítvány és az Országos Mécs László Irodalmi Társaság „Árpádházi királyaink” című országos tehetségkereső és tehetséggondozó művészeti pályázatán országos negyedik helyezést elért Kaluser Alexia is átvehette igazgatónktól a megérdemelt díját, és az oklevelet.

Gratulálok mindannyiuknak!

Tanulónk sikere

Tanulónk sikere! A COMP-REND Kft és a PERIVA Kulturális Egyesület, az MTA Könyvtár és Információs Központ és az SZTE Klebelsberg Könyvtára támogatásával gróf Széchenyi István születésének 230. évfordulója alkalmából országos pályázatot hirdetett „Az én Széchenyim” címmel 12-18 éves diákok számára. A pályázat kiírásában feltétel volt, hogy portrét készíteni nem lehet. A többfordulós pályázat végeredményeként a szakmai zsűri iskolánk 7-es tanítványának, az Eötvös Alkotókör tagjának, Fekete Dórának alkotását kategóriájában országos második helyezettnek nyilvánította! Gratulálunk Dóri!

Tanulónk kiállítása az Eötvös Galériában
Sajnos ebben a tanévben a járványügyi szabályok miatt nem tudtuk működtetni az Eötvös Galériát. A tervezett kiállítások sorra elmaradtak. Most a tanév végéhez közeledve mégis megtöltöttük a kiállítóterünket képekkel, kedves tanítványunk, Szederkényi Szonja alkotásiból rendeztünk kiállítást. Szonja évek óta tevékeny tagja alkotókörünknek, de nem csak a szakkörön, hanem szabadidejében is rendszeresen fest, sajátos, egyedi karakterrel rendelkező többségében nonfiguratív képeket készít, amelyben érzéseit, gondolatait fogalmazza meg a színek, színhatások segítségével. Erről a következőképpen ír:
Ebben az éveben nagy megtiszteltetés ért, kiállításra kerülhettek képeim az iskolánk galériájában. Nagyon szerettem volna, hogy ez megtörténjen, most megvalósult.
Kiskoromban nem szerettem a rajzolni, de ez később megváltozott. Ha nincs sok barátod találni kell valamit, amivel elfoglalod magadat. Nekem ez lett a rajzolás. Először a plüss állataimat rajzoltam, amivel sokak tetszését elnyertem, ezután mindenkinek szívesen elkészítettem olyan képet, amit szeretett volna. Idővel egyre jobb fejlődtem, felfedeztem a színeket, és elkezdtem festeni is. Eleinte nem voltam semmiben igazán jó, de a tanulás, a gyakorlás segített. Amikor iskolás lettem leginkább a festészet kezdett izgatni. Amikor csak időm engedte képeket készítettem. Amikor festek, az ecset viszi a kezemet nem gondolok más dologra csak arra hogyan fogom befejezni ezt a festmény. Nem mindig van előre konkrét terv a fejemben. Néha csak elég pár tubus festék, szín és egy ecset ahhoz, hogy a munka elkezdődjön. Mostanra elértem, hogy nagyon sok ember meg becsüli a munkáimat. Valószínűleg festményeim nem fogják mindenki tetszését elérni, de ezt nem is várom el senkitől. Ha egy ember szereti, amit csinál ne a negatív véleményekkel foglalkozzon, még ha tanulni ebből is lehet, hanem legyen célja, amit el szeretne érni. Nem mindig lesz könnyű a célt elérni, de ha nagyon akarod, akkor dolgozz érte és meg lesz a gyümölcse. Fogadja mindenki, aki meg tudja nézni, szeretettel képeimet.

Szederkényi Szonja